ماژول رسانه
  • 5174
  • 767 مرتبه
  • 04/08/1401

صاف بشین، قوز نکن!

صاف بشین، قوز نکن!

ستون فقرات همه افراد دارای مقداری انحنا است که باعث می‌شود فضای کافی برای اعضای داخل قفسه سینه از قبیل قلب و ریه فراهم شود. این انحنای ستون فقرات طبیعی است اما در صورتی که انحنای آن بیش از حد افزایش پیدا کند باعث بروز برخی از علائم و نشانه‌ها خواهد شد.

دلایل متداول قوز کردن :

  - قوز کمر مادرزادی

  - شکل‌گیری مهره‌ها و ستون فقرات به شکل کاملاً غیرطبیعی

  - انواع حالت‌های اشتباه نشستن به‌ویژه در دوران کودکی

  - اضافه وزن و کم تحرکی    

تشخیص قوز :

  به غیر از عکس اشعه ایکس پزشک انجام سی تی اسکن و MRI را پیشنهاد می کند. این تست ها برای ارزیابی استخوان ها، دیسک، فضای بین   دیسک ها و مشخص شدن هرگونه تومور است.

درمان قوز :

انواع درمان برای قوز بستگی به شدت آن دارد.

فیزیوتراپی :

فیزیوتراپی مهم ترین روش درمانی برای قوز گردن است. اگر دارو میخورید یا جراحی انجام داده ‌اید، عضلات مفاصل و استخوان ها که ستون فقرات را نگه می دارند باید قوی تر شوند.

 ورزش : 

ایستادن با کمر خم شده -  کشش گلوت در حالت درازکش -  کشش پا در حالت نشسته -  خوابیدن به یک طرف و انحنای گلوت - لانگ

 اصلاح طرز قرار گیری :

 می توانید روی اصلاح طرز قرارگیری بدن در حالت ایستاده و نشسته کار کنید. این اصلاح در هر دو حالت قابل انجام است.

 سعی کنید در کل روز ستون فقرات حالت طبیعی داشته باشد.

جراحی فیوژن ستون فقرات :

 برای آنهایی که قوز شدید دارند، ( بیش از ۵۰ درجه) جراحی نیاز است.

استفاده از قوزبند :

در ابتدا باید نوع بیماری کیفوز فرد مبتلا مشخص گردد. سپس اگر فرد دچار کیفوز قابل برگشت باشد، می‌تواند با استفاده از قوز بندهای طبی حالت کمر و ستون فقرات خود را تغییر دهد. درصورتی‌که فرد دچار بیماری کیفوز ثابت باشد، می‌بایست هر چه سریع‌تر عمل جراحی انجام دهد.

قوزبند ها به بخش های مختلف کمر کمک کرده تا بتوانند در حالت‌های مختلف، در مناسب ترین وضعیت و خمیدگی استاندارد قرار بگیرند. پس با این حساب قوزبندها قادرند یک هماهنگی منظم و دقیق بین عضلات گردن، شانه و قسمت فوقانی و تحتانی کمر ایجاد کنند.

در این راستا قوزبند پلدار نئوپرن را به شما پیشنهاد میکنیم. زیرا قوزبند پلدار می‌تواند انواع قوزهای خفیف تا شدید را بهبود ببخشد و دردهای ناشی از آن را تا حدود زیادی کاهش دهد.